Baltijos jūroje baigtas tiesti „NordBalt“ kabelis

\"BaltijosSpecialus laivas „Topaz Installer“ baigė savo darbą – per metus ir du mėnesius su pertraukomis ant Baltijos jūros dugno jis paguldė apie 400 kilometrų ilgio elektros jungties „NordBalt“ jūrinį kabelį. Iš viso jau atlikta 90 proc. jungties statybos darbų.

Paskutiniai du aukštos įtampos nuolatinės srovės kabelio klojimo kilometrai šalia Švedijos krantų buvo technologiškai sudėtingi, nes Baltijos jūros dugnas toje vietoje yra akmenuotas. Dar balandį ten pradėta kasti tranšėja, į kurią paguldytas kabelis. Priekrantėje jis bus apsaugotas betoninėmis plokštėmis nuo žiemą užšąlančios jūros. Jūrinio kabelio galas Švedijos pakrantėje šiuo metu yra specialia mova sujungiamas su sausumos kabeliu, kurio 40 km driekiasi po žeme iki Nybru transformatorių pastotės.

Nuo gegužės mėn. darbą jūroje pradėjo ir kitas laivas „Grand Canyon II“, kurio užduotis yra apsaugoti kabelį įgilinant į jūros dugną aukšto slėgio vandens srove. Šie darbai truks visą vasarą. Tose vietose, kuriose kabelis neapsaugotas, budi laivai, įspėjantys kitus laivus apie nutiestą kabelį. Šiuo metu Baltijos jūroje patruliuoja septyni tokie laivai, du iš jų – Lietuvos išskirtinėje ekonominėje zonoje.

Kabelio klojimo darbai atnaujinti šių metų balandžio mėnesį. Pernai buvo paklota 250 kilometrų „NordBalt“ jūrinio kabelio. Iš viso „NordBalt“ projektui buvo pagaminta 900 km kabelio. Į jūros dugną ir po žeme lygiagrečiai buvo guldomos dvi aukštos įtampos nuolatinės srovės kabelio atkarpos ir optinio ryšio kabelis.

„NordBalt“ – tai pirmoji Lietuvos elektros jungtis su Skandinavija. 453 kilometrų ilgio kabelis jungia Klaipėdos ir Nybru transformatorių pastotes. 700 megavatų galios povandeninė jungtis „NordBalt“ sujungs aplink Baltijos jūrą esančias valstybes į vieną infrastruktūrą, o Baltijos šalių galimybės importuoti skandinavišką elektrą padidės 70 procentų.